Wibo Koole

Wibo KooleWibo Koole (1954) is management consultant op het gebied van strategie & innovatie, verandermanagement en leiderschapsontwikkeling. Hij staat bekend als een ondernemende manager en ervaren consultant, met een sterk gevoel voor wat er op de markt en in de maatschappelijke omgeving gebeurt. Als manager campaigning en strategie binnen de Consumentenbond deed hij uitgebreide ervaring op met stakeholderdialogen en was hij medeverantwoordelijk voor de invoering van maatschappelijk verantwoord ondernemen in in testen en beleidsactie.

Hij heeft vele complexe strategie- en visieprocessen begeleid, onder andere voor het Climate Action Network, Oxfam Novib, de Consumentenbond en TransForum. Hij kent diverse sectoren van binnenuit: telecom en internet, agroproductie, gezondheidszorg en bank- en verzekeringswezen, plus de overheid. Hij heeft uitgebreide ervaring met transparantie en de consumentenkant van financiële sector  en was betrokken bij de afhandeling van de Dexia/Legiolease-zaak. Hij is lid van de Klantenraad van APG en van de Adviesraad van Delta Lloyd. Afgelopen jaar was hij werkzaam als algemeen directeur a.i. van de Stichting Natuur en Milieu in Utrecht.

Wibo is politicoloog en deed het Advanced Management Program op de Wharton Business School (University of Pennsylvania, Philadelphia, USA), is transformationeel coach en gecertificeerd trainer in projectmatig creëren en creatieregie. Hij is betrokken bij de ontwikkeling van leiderschap van complexe maatschappelijke transformatieprocessen bij het Presencing Institute in Boston (MIT). Daarnaast is hij opgeleid als mindfulnesstrainer en is hij een van de oprichter van het Centrum voor Mindfulness in Amsterdam, waar hij leiding geeft aan het programma Mindfulness, Management en Leiderschap.

"Met mijn bedrijf Create2connect luister, creëer en verbind ik. Zo helpen we ondernemingen, overheden en maatschappelijke organisaties om duurzame transformaties te realiseren. Want stel je eens een samenleving voor waar mensen volop genieten van gezonde en duurzame producten, waar nieuwe technologie en diensten op de gebruiker zijn afgestemd. En waar mensen, organisaties en hun stakeholders, en het milieu ook op lange termijn floreren."

« Terug